Loading...

Admarel – A Journey North

Home / Admarel – A Journey North

Admarel - A Journey North

REBEL-IN

Begin 2016, nog voordat Soulful Rebels officieel ingeschreven was bij de Kamer van Koophandel, kwam er een telefoontje van Stefan. Hij was net bij Admarel in dienst getreden als Managing Director. Stefan zag de potentie van de organisatie en had behoefte aan een frisse wind door en nieuwe energie in de organisatie. Er moest een goed fundament gezet worden om de organisatie duurzaam te laten groeien en het merk en de organisatiecultuur verder te ontwikkelen.

Soulful Rebels greep deze toffe opdracht met beide handen aan en ontwikkelde samen met Admarel een maatwerk traject onder de naam Let’s Equip This Ship. Together!

REBEL-LEER

In april 2016 gooiden we de trossen los met een interactieve Seek the Soul workshop op de SS Rotterdam. In twee intensieve dagen werkten we aan de merkessentie van Admarel. Aan het einde van deze twee dagen stond er een missie, visie en strategische roadmap op papier en stapten we voldaan van boord.

De kernwaarden verdienden nog aandacht. Tijdens een teamsessie met de hele organisatie werkten we middels storytelling met alle medewerkers aan het ontdekken van de kernwaarden en wat dit in concreet gedrag betekende.

Nu we de merkessentie scherp hadden was het ook tijd om een nieuwe merkpositionering te kiezen. Om goed inzicht te krijgen in de gewenste business positionering, trends, concurrentie, kernklanten en het ongewone aanbod faciliteerden we een Right Track workshop.

In de tussentijd hadden we middels onze Trust Scans inzicht gekregen in de mate van medewerkersvertrouwen en klantvertrouwen en de specifieke kwaliteiten en uitdagingen van Admarel. We selecteerden de thema’s waarin medewerkers zich konden vastbijten. Vanuit de vastbijtsessies werden er actieplannen gemaakt die tijdens een gave Dragons’ Den gepresenteerd werden. De dragons bepaalden welke verbetersuggesties als eerste opgepakt worden.

Inmiddels had Soulful Rebels een aantal grafische ontwerpbureaus gevraagd om op basis van een briefing een pitch te komen geven voor een nieuwe huisstijl en creatief concept. Tijdens deze Into The Great Wide Open sessie werd Admarel verrast door de creatieve ideeën van Milc, een ontwerpbureau uit Rotterdam. In samenwerking met Milc ontwikkelden we de spiksplinternieuwe huisstijl.

REBEL-UP

Om de resultaten van het programma te borgen organiseerden we aan het einde van het programma ‘Jij bent het merk’ sessies voor alle medewerkers en presenteerden we een MerkWerkenplan waarmee Admarel verder kon bouwen aan haar merkintegriteit.

Na het programma heeft Admarel gevraagd of Soulful Rebels de de nieuwe huisstijl en merkpositionering verder wilde uitrollen door de rol van Interim Sales & Marketing Manager in te vullen voor een paar maanden.