21 GRAM. DE MYTHE
21 gram, het gewicht van de ziel. Aldus een mythe die nog steeds levend is in populaire media. Het is het verhaal van de rebelse dokter Duncan MacDougall. In 1907 voerde deze Amerikaanse arts een medisch experiment uit. Hij woog stervende patiënten in levende toestand en na hun dood. Wat bleek? De ziel is meetbaar en weegt 21 gram.
Hoewel het niet wetenschappelijk onderbouwd is, geloven ook wij dat de ziel gewicht heeft. Niet perse in grammen, onsjes of ponden, maar in impact. Organisaties met een ziel hebben meer veerkracht, groter onderling vertrouwen en zijn langer levensvatbaar. Ze wekken hun eigen energie op om medewerkers te motiveren, te betrekken en te inspireren. Hiermee trekken ze klanten aan en werken op een manier die echt bij ze past. Dit is het uitgangspunt van onze filosofie en aanpak.
21 GRAM. HÉT MODEL VOOR MERKINTEGRITEIT
Soulful Rebels werkt met het 21 GRAM model. Er zijn 4 cirkels met 21 “drivers” waarmee een organisatie kan werken aan haar merkintegriteit.
De kern van ons model is de ziel van de organisatie. Klinkt zweverig en ongrijpbaar, maar we helpen je om deze merkessentie concreet te maken. Zodat je vanuit een helder kader mensen verbindt, inspireert en richting en vertrouwen geeft.
Vertrouwen van je medewerkers leidt tot energie, een vibe die automatisch klanten aantrekt. Daar is geen concurrent tegen opgewassen! En dit zul je terugzien in je cijfers en resultaten, it matters! Lees meer over de 21 drivers. 21 GRAM. THAT’S ALL.
The Founders Soul: je unieke identiteit en merkessentie, ook wel je organisatieziel genoemd, bestaat uit een viertal drivers: Mission, Vision, Values en Act. Wat zijn jouw missie, visie en kernwaarden? Hoe geef jij hier gewicht aan?
Employee Trust & Customer Trust: hoe medewerkers en klanten tegen je organisatie aan kijken en hoeveel vertrouwen zij hebben wordt gedreven door een 6-tal zaken: Verwelkomen, Communiceren, Waarderen, Zorgen, Inspireren en Delen. Door hierin gedrag te tonen dat in lijn is met wie je zegt dat je bent versterk je het fundament van je organisatie: vertrouwen van zowel je eigen mensen als je klanten in jouw organisatie.
Way of working: door je strategie, processen, leiderschap, tools en systemen zo in te richten dat je met je merk en organisatie bewust bouwt aan medewerkers- en klantvertrouwen creëer je een integer merk. Dit heeft impact op de bottom line van iedere organisatie.
Mission
Vision
Act
Values
Welcome
CARE
Communicate
Inspire
Appreciate
Share
Welcome
Care
Communicate
Inspire
Appreciate
Share
Navigate
Flow
Lead
Support
Connect
Vertrouwen is een valuta
Het is geen verrassing toch dat organisaties die het bouwen aan en vergroten van vertrouwen als prioriteit zien betere bottom line resultaten laten zien.
Organisaties die bouwen aan vertrouwen zullen doorgaans….
16% hogere winstmarge maken
19% productiever zijn
69% meer retentie van medewerkers genieten
70% meer werkplezier hebben
22% innovatiever zijn
Daarmee is vertrouwen een valuta. En de business case snel rond toch?